Запознайте се с нас!


Евгения Димитрова
Монтесори педагог, куклотерапевт, филолог
Евгения Димитрова-Минева е филолог, Монтесори педагог, куклотерапевт, преводач (“Монтесори от самото начало”, изд. Асеневци 2019 г.), консултант и обучител. Автор е на образователни курсове и програми, които е провеждала и води в детски градини, училища, както и в студио “Норма”, на което е съосновател.
Майка е на три прекрасни създания, които, както тя казва “не спират да ме удивяват и възхищават и продължават да бъдат моите най-големи учители в живота”.
Интуитивното ѝ усещане към децата, съчетано с дългогодишния й опит и професионална квалификация правят Евгения търсен консултант от много родители, на които тя помага да открият “ключето” към разрешаване на ситуации и трудности, през които децата им преминават.
Като човек на изкуството под прикритие, Евгения вижда във всяко действие творческа проява. Тя вярва, че творческият импулс, заложен във всеки човек от раждането му, е ключът към процъфтяването на цялостната личност. “Когато пишем – творим. Когато откриваме решението на математическа задача – творим. Когато намираме изход от важна житейска дилема – творим. Изключително важно е да се търси и поощрява творческата искра у детето, независимо в коя област се проявява тя в момента.”
Евгения вярва, че най-доброто учебно помагало е смехът и има визията за недалечното бъдеще да видим училището като място, от което децата не искат да си тръгват, а в класните стаи все по-често дасе чува възгласът: “А, ама то било много лесно! Искам още!”.
Самата тя се е убедила, че нестандартните подходи към ученето вършат чудеса. “Изкуството, игрите, куклите, приказките отварят за науката вратата към сърцето на детето. Оттам нататък стръмното стълбище се превръща в пързалка.”


Мария-Елиза Минева
Художник, Арттерапевт
Мария-Елиза Минева – Мел е художник и арттерапевт. Работи с деца, тийнейджъри и възрастни от повече от 10 години. Мел вярва, че децата днес ще се превърнат в хората, които ще движат света напред утре. Затова основната ѝ цел е чрез работата си да подпомогне за развитието на пълния творчески и емоционален потенциал на всяко дете с което работи.
Една от мечтите на Мел е до 10 години предмети като “Емоционална интелигентност”, “Творческо мислене” и “Арттерапия” да станат основна част от училищната програма. “Преходът между детска градина и училище може да бъде сложен процес изпълнен с изпитания и всевъзможни емоции за децата. Училищната структура в голямата си част не предполага развитието на креативното мислене, което е много важно за справянето с проблеми от всякакво естество. Изграждане на увереност и разбирането за света. Когато човек от малък познава собствените си емоции той става много по-приемащ, разбиращ и спокоен възрастен.”
Мел работи в партньорство с редица училища и детски градини като гост-преподавател, където обръща внимание на нужди именно от такова естество с деца от ранна детска до тийнейджърска възраст.
С времето тази съвместна работа се отразява в отношенията на учениците един към друг, учебния материал и авторитетите в училище. Благодарение на разнородните задачи и техники, с които Мария-Елиза ги запознава, се развиват фината моторика, пространственото мислене, работата в екип, критично, логическо мислене и осъзнават и приемат уникалната си сърцевина.
Работата с деца е изморителна. Човек влага сърце, душа и цялата лична енергия, която има за да достигне до тях. Но едно изречение, едно действие оправдава всичко което влагаме. Блестящия поглед, усмивката и натрупаните умения са незаменими!

Калоян Минев
Съосновател, мениджър
Образователно-творческо студио НОРМА е основано като семеен бранд, целящ съчетаването на алтернативни образователни практики с творчески техники. Наш приоритет е да подхранваме и развиваме креативността, въображението и самочувствието на всеки, който дойде при нас.
За нас е важно да осигурим пространство, където човек може да се потопи в своята идентичност.
Ние вярваме, че ученето, като естествен процес, процъфтява при стимулиране към критично мислене и освобождаване на творческия импулс.
В основата на образователно-творческия процес поставяме личния опит и възможността да се експериментира и търси в стимулираща среда, която събужда любопитството и интереса.